Opravite diagnostični trening in pridobite strokovno mnenje!

Treniraj z nami! 

TENZOR FASCIA LATE

29 Okt
0

Neki znani filozof, katerega ime mi je že davno ušlo iz glave je ob neki priliki spoznal:

»Dva najpomembnejša dneva v vašem življenju sta

  1. Dan, ko ste se rodili
  2. In dan, ko ste spoznali zakaj.«

Jaz v svojem življenju tega drugega dneva še nekako nisem doživel (ali pa še nisem razumel). Zdi pa se mi, da nekaj zelo podobnega o teh dilemah »pomembnosti nečesa« leži tudi v spoznanju: zakaj teči. Tako kot, jaz ste tudi vi morda nekega dne začeli hoditi malo več, potem počasi teči kakšnih 100m in tako čedalje dlje neprekinjeno premagovati razdalje s tekom. Nekega lepega dne pa vas, kot strela z jasnega presenetijo spoznanja v stilu:

  • da vam je konfekcija izpred let, ki je ležala v omarah zaradi nevemkakšnih razlogov zopet všeč, da vam je »kot ulita«
  • Šmarna gora je postala nižja in do užitkarskega čaja z rumom v koči na vrhu se je dalo hitreje priti.
  • In sosedu sem pomagal nesti pianino v 7. nadstropje brez posledičnih bolečin v križu…

Takšne in podobne ugotovitve, so v večji meri posledica adaptacije našega telesa na tek, oz. kakršnokoli vadbo. Pridobili ste nekaj kondicije in moči, rezultat pa spoznavamo v reakcijah na vsakdanje dogodke, ki terjajo vzdržljivost in moč. Do takšnih efektov pa je preteklo dosti znoja in odpovedati sem se moral marsikateri slabi navadi.

Takšne odločitve, ki jih uresničimo pomenijo neke vrste zmago. Premik iz fotelja in možnost, da doživimo mini ekstazo na cilju kakšnega teka, maratončka, hriba…

Zanimivo je da tekaške euforije po svetu sledijo v valovih. Če se spomnite filma o Forestu Gumpu, slikovito prikazuje tekaško euforijo zaradi krize v času vijetnamske vojne. Takšnih tekaških eufrorij je bilo v zgodovini kar nekaj. Očitno prav tek odlično vpliva na ljudi najbolj antistresno. Vendar, da ne bo pomote, antistresno tek deluje na človeško psiho, v veliki večini primerov pa zelo stresno na tekačeve sklepe. Ukvarjati se s tekom se sliši zelo preprosto. Nadeneš si tekaške copate, trenerko v ušesa potisneš slušalke z motivacijsko glasbo in nato začneš teči. Tako pridobiš lepo telo, zgubljaš maščobo, eliminiraš stres in se bolje počutiš. Pogostokrat slišim, da imamo v Sloveniji toliko pripravnih terenov in tako lepo naravo, da bi bilo škoda se ukvarjati s čim drugim kot s tekom. To o lepi naravi je  sicer res vendar v veliki večini pozabljamo na eno zelo pomembno dejstvo. Čeprav je tek enostavno in elementarno gibanje, vsi zanj niso pripravljeni. Naj pojasnim.

Debelost je zelo pogosta posledica. Posledica neaktivnega življenja ter neustrezne hrane. To posledico ni težko opaziti, opazi se v podkožnem maščevju, slabem počutju in šibkemu zdravju. Vendar so poledice neaktivnosti tudi takšne, ki se ne opazijo takoj. To so različna mišična neravnovesja in zategnjenosti, ki smo jih počasi zaradi sedečega načina življenja pridelali. Začeti s tekom v tem stanju pa je podobno kot, če bi se z avtom na dolgo pot odpeljali s slabo zategnjenimi kolesi in spuščenimi zračnicami, odvitimi amortizerji… Tek je v samem bistvu serija skokov iz ene na drugo nogo in telo mora biti dovolj močno da te sile pri vsakem skoku amortizira. V kolikor jih ne, se vse te sile prenesejo na sklepe in vezi. Ko pa se teh sil nabere dovolj pride najprej bolečina in poškodba. Poškodb si nihče ne želi, zato bodite previdni. Predlagam vam, da redno izvajate vaje za moč, predvsem pa preden začnete s tekom. Izvajajte tekaško abecedo. To je serija različnih poskokov pri katerem je poudarjen kateri izmed elementov pri teku. Preverite kako je z vašo iliotibialno vezjo. Vez povezuje golen, področje pod kolenom ter mišico Tenzor fascia late. Vsakokrat, ko pristanemo ali se z noge odrinemo, se ta vez napne. V kolikor mišice, ki stabilizirajo medenico niso dovolj močne, mora ta vez prenesti, še več sile. Sčasoma tako postane utrujena in zategnjena. Preverite jo. Pritisnite na točko neko od 15 do 20 centimetrov nad kolenom na zunanji strani stegna. Če pritisk boli bolj kot pritisk na stegno ali meča, je vez že morda prestala kritično količino zlorabe. Bodite pozorni, ta lahko pripelje do bolečin v kolenih. Pred vašim nadaljnjim tekom pa nujno okrepite stabilizatorje trupa.

Vsi sestavki s tekaško tematiko imajo za cilj motivirati, ponuditi strokoven način, kako vaditi v življenju. S tem »nakladanjem« nas zasipajo raznovrstni strokovnjaki in tudi komercialisti, ki želijo čim bolje prodajati svoje izdelke. Pogosto potem določeno stvar kupimo samo zato, ker pomeni priložnost ugodnega nakupa, njena dejanska uporabnost pa je lahko zelo vprašljiva. Tako lahko npr. kupimo odlično spustaško »downhill« kolo, čeprav si v bistvu želimo potiti na vzponih, kar pa je pri takšnih kolesih ni ugodno. In tak »stroj« potem obleži neizkoriščen… Ali najdemo v tem kakšno asociacijo zase?

Želim Vam sporočiti le eno malenkost:

Vse je odvisno od Vas in ne od najboljšega soseda!

Floskula oz. mašilo, ki ga prepogosto uporabljamo: » nimam časa« je odpor, ki je rezultat lagodnega življenja in navad. Nekaj od teh navad pa je žal destruktivnih in nam bodo skrajšale življenje.

Poskusimo jih spremeniti in napraviti življenje daljše in bolj polno. Naj nam naša »pumpa« deluje s polno močjo in zaliva telo s tekočinami, da bodo duhovne iskrice prihajale do izraza.

Naj fotelji ostanejo čim dlje sami…. in police z nepotrebnim v trgovinah čim bolj polne.

Zapisal: Mito Šinkovec

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kategorije:
Značke: , , , , ,